Sabtu, 14 Februari 2009

Ketika Aku Jatuh Cinta

Bila aku jatuh cinta, aku ingin rasa ini semakin mendekatkan diri kepadaNya. Bila aku jatuh cinta aku ingin mencintai dengan ridloNya bukan semata karena indahnya rasa....

  • Ya Allah... jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...
  • Ya Muhaimin... jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMU...
  • Ya Allah... jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar aku tak terjatuh dalam jurang cinta semu...
  • Ya Robbana... jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dariMu...
  • Ya robbul Izzati... jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu...
  • Ya Allah... jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar aku tak lalai merindukan syurgaMu...
  • Ya Allah... jika aku menikmati cinta kekasihMu, jangalah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...
  • Ya Allah... jika aku jatuh hati pada kekasihMu.. jangan biarkan aku tertarik dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...
  • Ya Allah... jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu...a Allah... engkau mengetahui bahwa hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu, telah berjumpa pada taat kepadaMu, telah bersatu dalam dakwah padaMu, telah berpadu dalam membela syariatMu, kukuhkan ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya, tunjukilah jalannya, penuhilah hati-hati ini denga nurMu yang tiada pernah pudar, lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keamanan kepadaMu...

2 komentar:

  1. Iyach .. Allah maha Mendengar lagi Maha Mengetahui Apa Yg ada dalam diri kita.. baek dari lahiriah sampai kepada batiniah...Emng Cinta Sejati Hanya Kepada Yg menciptakan Hidup dan Orang tua kita.. tp kita Juga harus mencintai sesama Kita..secara baik dan iklhas .

    BalasHapus